Kolektory, nastawniki, usuwanie klap wirowych - 3.0, 2.7, 4.2 i 5.0TDI
image

Kolektory, usuwanie klap wirowych - 2.0TDI, 2.7TDI, 3.0TDI, 4.2TDI, 5.0TDI

Jednym z częstych problemów, trapiących samochody grupy VAG(VW, Audi, Seat, Skoda) z silnikami silniki  diesla to uszkodzenia kolektorów - klap wirowych lub nastawników klap wirowych. Jest to droga w naprawie usterka ponieważ nie ma na rynku używanych, dobrych części czy zamienników,  w związku z czym trzeba kupować wszystko w serwisie.

Nie regenerujemy kolektorów, ani nastawników ponieważ w przypadku samochodów grupy VAG tego typu naprawy nie mają sensu gdyż usterki bardzo szybko powracają, a montaż/demontaż kolektorów jest drogi i czasochłonny w związku z czym lepiej jest zrobić naprawę raz i więcej do niej nie wracać.

Nasza firma zajmuje się usuwaniem klap wirowych i wyłączaniem obsługi kolektorów/nastawników klap wirowych, dzięki czemu nie pojawiają się awaryjne tryby pracy i błędy związane z w.w usterkami. Po modyfikacji programu, klapy można zdemontować a otwory zaślepić.
 

Najczęściej występujące błędy związane z w.w usterkami:
 

Kody DTC/OBD2

Kody producenta

Opis kodu błędu

P3135

012597 

Moduł sterujący klapami kolektora ssącego

P1018

004120 

Moduł sterujący klapami kolektora ssącego 

P2008

008200

Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego )

P2011

008209

Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego

P1018

 004120

 Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego nie uzyskano minimum

P2015

 008213

Czujnik położenia klap kolektora ssącego

P2022

 008215

Czujnik położenia klap kolektora ssącego

P2022

 008226

Czujnik położenia klap kolektora ssącego

P1028

 004136

Obwód sterownika  kolektora ssąceg

P319E

 012702

Obwód sterownika klap kolektor

     

 


Wszelkie prawa zastrzeżone(c) TuneFORCE Grzegorz Stroisz 

Wszystkie prawa zastrzeżone. Platforma: iCMS3